Zanim jednak uda się spojrzeć na wszystko z góry, trzeba przejść teorię. To szkolenie startuje już 21 lutego.
Mówi szef aeroklubu Karol Skarżyński.
Kursanci uczestniczą w zajęciach na miejscu. Mamy przygotowaną salę do szkoleń. To kilkadziesiąt godzin wykładów. Wszystko oczywiście z zachowaniem nałożonych zasad sanitarnych. W razie kolejnych restrykcji jesteśmy też przygotowani na zajęcia w systemie on - line.
Zapisy trwają do 14 lutego. Do końca kwietnia powinno się zakończyć, tak by już wiosną chętni mogli ruszyć z praktyką. Co ważne, po teorii trzeba zdać egzamin. W Warszawie. W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. I można ruszać z praktyką. Instruktorzy i maszyny już czekają na naszym lotnisku.
Jeśli chodzi o praktykę, to są takie jakby dwa etapy. Mówiąc najkrócej - pierwszy prowadzi do samodzielnych lotów, kolejny do licencji.
Szkolenie teoretyczne szybowcowe trwa 60 godzin, samolotowe - 100.
Potem odbywają się loty z instruktorami. I po wylataniu odpowiedniej liczby godzin - można samemu usiąść za sterami i walczyć o licencje pilotów - szybowca lub samolotu.
Szkolenie jest płatne.
W przypadku szybowców - teoretyczne kosztuje 700 złotych. Praktyczne - 4900.
W przypadku samolotów - na teorię trzeba przygotować 1500 złotych. Na praktykę 24 300.
W ciągu roku ostrowski aeroklub szkoli do 20 pilotów.
Szczegóły znajdziecie TUTAJ: http://michalkow.pl/pl/szkolenia/